Mediáció

 

A gyermekvédelmi közvetítői eljárás (mediáció) alternatív konfliktuskezelési módszer. A folyamatot, vagyis a konfliktusban álló felek közötti tárgyalást a közvetítő, a mediátor vezeti. Az eljárás előnye abban rejlik, hogy sikerül feltárni a felek igazi érdekeit, és ennek alapján olyan megoldást találni, amely minden érintett számára előnyös. A megállapodást a felek dolgozzák ki, ezért azt készek is betartani.

Miért éppen mediáció?

  • A partnerek kölcsönös előnyök elérésére törekszenek, közösen elfogadható megállapodást keresnek
  • A konfliktusok más megvilágításba kerülnek, ezzel új közös és kreatív megoldások születnek
  • Időtakarékos (maximum 3×3 óra)
  • Megőrzi és javítja a felek kapcsolatát

Mely konfliktusok mediálhatók?

  • Családi, válási ügyek
  • Iskolai konfliktusok

 

Letölthető a szolgáltatáshoz kapcsoló Keretmegállapodás továbbá a szolgáltatás igénybevételének Protokollja.

 

KÉSZENLÉTI TELEFONÜGYELET

A Család- és Gyermekjóléti Központ, a nyitvatartási időn túl telefonos készenléti ügyeletet működtet. A felmerülő krízishelyzetekben történő azonnali, szakszerű segítségnyújtás, tanácsadás, vagy tájékoztatás céljából.

A készenléti ügyelet telefonszáma:

06-70/455-1776

Munkanapokon 18.00 órától reggel 8.00 óráig,

hétvégén és ünnepnapokon 0-24 óráig hívható.